Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi
03.04.2025 u 09:00
Zagreb
Edukacija „Aktivno učenje i kritičko mišljenje” (ALCT) osmišljena je kao odgovor na specifične potrebe visokog obrazovanja, nadovezujući se na uspjeh programa „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”. Razvio ju je stručni tim Foruma za slobodu odgoja, a provodi se isključivo u Republici Hrvatskoj.
Ova edukacija nastavnicima visokih učilišta pruža konkretne metode i tehnike poučavanja koje potiču kritičko razmišljanje i aktivno učenje te nastavu čine interaktivnijom i dinamičnijom. Program se temelji na kognitivističkim teorijama učenja, ističući se svojom praktičnošću i fleksibilnošću, čime omogućuje primjenu u različitim akademskim disciplinama.
Tijekom 50 sati edukacije, sudionici/e će se upoznati s više od 80 inovativnih nastavnih metoda i tehnika, stječući vještine koje im omogućuju:
- poticanje otvorene i odgovorne akademske rasprave,
- obogaćivanje postojećih kurikuluma interaktivnim pristupima i
- unaprjeđenje nastavnih procesa kroz suvremene pedagoške metode.
Razvoj ovih kompetencija izravno doprinosi osnaživanju nastavničkih kapaciteta i unaprjeđenju kvalitete nastave.
Prve radionice održat će se 3. i 4. travnja 2025. u Zagrebu, a sljedeće su planirane za 15. i 16. svibnja te 12. i 13. lipnja 2025, u okvirnim terminima između 9:00 i 16:00. Sudionici će naknadno biti obaviješteni o točnoj lokaciji održavanja edukacije.
Prijave su otvorene do 14. ožujka 2025. i primaju se isključivo putem ove stranice, odnosno putem mrežne platforme Foruma za slobodu odgoja.
Za dodatne informacije i tehničku podršku možete se obratiti voditeljici ureda Martini Nekić, putem e-maila edukacije@fso.hr ili telefonom na 01/4663-503.
Voditeljice edukacije:
- prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić
- dr.sc. Željka Kamenov
- prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
- Marijana Špoljarić, mag. educ. math. et inf., v. pred.
Više o edukaciji
Cilj edukacije
Ojačati nastavničke kompetencije visokoškolskih nastavnika.
Što ćete naučiti?
Polaznik/ica će moći:
- primijeniti konceptualni okvir za poučavanje koji promiče kritičko mišljenje i samoregulirano učenje studenata;
- koristiti tri etape okvirnog sustava za poučavanje i učenje, tzv. ERR sustav;
- odabrati nastavne tehnike i oblike vrednovanja primjerene planiranim ishodima i sadržaju poučavanja te poticati studentsku uključenost u nastavni proces;
- primjenom naučenih tehnika poticati otvorenu i odgovornu interakciju u predavaonici;
- promicati u svojoj okolini ulogu nastavnika kao facilitatora u procesu učenja;
- provoditi nastavu usmjerenu na studente, uvažavajući njihove različite potrebe.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, igranje uloga, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju (50 sati) ako ispuni sljedeće uvjete:
- sudjelovati na prvoj dvodnevnoj radionici;
- sudjelovati na najmanje 80 % druge i treće radionice;
- dostaviti dvije domaće zadaće najkasnije šest mjeseci od održavanja posljednje radionice.
U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju, uz ispunjavanje minimalnih uvjeta, o kojima će biti obaviješteni na početku edukacije.
Objavljeno 10.02.2025