Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA

Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje

education

"Dolazak na ovaj seminar bio je odličan životni potez. Izvrsne metode, tehnike koje želim što više koristiti u svom radu, kreativan, poučan, zabavan način rada. Smatram da kada bi više nas radilo po ovim metodama škola bi bila mjesto na koje bi učenici dolazili skakutajući od sreće."

„Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”, poznatiji po svojoj engleskoj skraćenici RWCT, najdugovječnija je (i najhvaljenija) edukacija Foruma za slobodu odgoja.

Ova edukacija donosi drugačiju filozofiju poučavanja koju prate interaktivne metode s kojima se nastava usmjerava na učenika i gdje učitelj postaje voditelj, suradnik, savjetnik, mentor, odgajatelj i pedagog koji organizira nastavni proces. Metode omogućavaju organizaciju nastave tako da je svaki učenik uključen što zadržava učenikovu pažnju i povećava motivaciju. Potiče se stvaralaštvo, rješavanje problema, inovativnost, poduzetnost, komunikativnost, prilagodljivost, rad u timu. Stvara se ugodno odgojno-obrazovno ozračje koje je poticaj za učenje i razrednu disciplinu. Na kraju najbitnije, učenici uče kritički misliti, razvijaju odgovornost za vlastito napredovanje i učenje, surađuju s drugim učenicima i uče kako učiti.

Cilj edukacije

Poticati aktivno i samostalno učenje i kritičko mišljenje.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije sudionik će moći:

  • iskustvenim putem ovladati metodama suradničkog poučavanja i učenja,
  • primijeniti 80 različitih interaktivnih tehnika i strategija u nastavnom procesu,
  • promišljati o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika u procesu suradničkog učenja i poučavanja,
  • osnažiti sposobnost analize, sinteze i procjenu informacija i ideja,
  • kritički misliti u svakodnevnom radu i životu,
  • koristiti metode kojima se promiče kritičko mišljenje, neovisno učenje i odgovornost za napredak,
  • postavljati multiprocesna pitanja,
  • primijeniti pravila argumentiranog razgovora, rasprave, debate,
  • opisati proces kreativnog pisanja i dubinskog čitanja te kako ih primijeniti u radu s mladima,
  • organizirati nastavu usmjerenu na učenika,
  • primijeniti tri etape okvirnog sustava za poučavanje,
  • razumjeti važnost kontinuiranog rada na sebi kako bi bio/la bolji nastavnik/ca,
  • planirati nastavne jedinice povezane sa seminarom,
  • koristiti udžbenike i priručnike seminara.

Metode i načini rada

Iskustveno učenje, kratka predavanja, rasprava/debata, rad u skupinama, reflektiranje, radionice, dijeljenje iskustava, igranje uloga, samostalni rad, simulacije.

Uvjeti za završetak edukacije

Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju

  • sudjelovanjem na cijeloj edukaciji i
  • dostavom dviju domaćih zadaća u roku od šest mjeseci od zadnjeg seminara.

Izostanci s pojedinih edukacija se nadoknađuju u dogovoru s voditeljem:icom edukacijske skupine.

Voditelji:ce edukacije

Zlatica Šimunović, Biserka Šavora

Otvoreni pozivi