UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA
Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje

"Dolazak na ovaj seminar bio je odličan životni potez. Izvrsne metode, tehnike koje želim što više koristiti u svom radu, kreativan, poučan, zabavan način rada. Smatram da kada bi više nas radilo po ovim metodama škola bi bila mjesto na koje bi učenici dolazili skakutajući od sreće."
„Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”, poznatiji po svojoj engleskoj skraćenici RWCT, najdugovječnija je (i najhvaljenija) edukacija Foruma za slobodu odgoja.
Ova edukacija donosi drugačiju filozofiju poučavanja koju prate interaktivne metode s kojima se nastava usmjerava na učenika i gdje učitelj postaje voditelj, suradnik, savjetnik, mentor, odgajatelj i pedagog koji organizira nastavni proces. Metode omogućavaju organizaciju nastave tako da je svaki učenik uključen što zadržava učenikovu pažnju i povećava motivaciju. Potiče se stvaralaštvo, rješavanje problema, inovativnost, poduzetnost, komunikativnost, prilagodljivost, rad u timu. Stvara se ugodno odgojno-obrazovno ozračje koje je poticaj za učenje i razrednu disciplinu. Na kraju najbitnije, učenici uče kritički misliti, razvijaju odgovornost za vlastito napredovanje i učenje, surađuju s drugim učenicima i uče kako učiti.
Cilj edukacije
Poticati aktivno i samostalno učenje i kritičko mišljenje.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik će moći:
- iskustvenim putem ovladati metodama suradničkog poučavanja i učenja,
- primijeniti 80 različitih interaktivnih tehnika i strategija u nastavnom procesu,
- promišljati o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika u procesu suradničkog učenja i poučavanja,
- osnažiti sposobnost analize, sinteze i procjenu informacija i ideja,
- kritički misliti u svakodnevnom radu i životu,
- koristiti metode kojima se promiče kritičko mišljenje, neovisno učenje i odgovornost za napredak,
- postavljati multiprocesna pitanja,
- primijeniti pravila argumentiranog razgovora, rasprave, debate,
- opisati proces kreativnog pisanja i dubinskog čitanja te kako ih primijeniti u radu s mladima,
- organizirati nastavu usmjerenu na učenika,
- primijeniti tri etape okvirnog sustava za poučavanje,
- razumjeti važnost kontinuiranog rada na sebi kako bi bio/la bolji nastavnik/ca,
- planirati nastavne jedinice povezane sa seminarom,
- koristiti udžbenike i priručnike seminara.
Metode i načini rada
Iskustveno učenje, kratka predavanja, rasprava/debata, rad u skupinama, reflektiranje, radionice, dijeljenje iskustava, igranje uloga, samostalni rad, simulacije.
Uvjeti za završetak edukacije
Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju
- sudjelovanjem na cijeloj edukaciji i
- dostavom dviju domaćih zadaća u roku od šest mjeseci od zadnjeg seminara.
Izostanci s pojedinih edukacija se nadoknađuju u dogovoru s voditeljem:icom edukacijske skupine.
Voditelji:ce edukacije
Zlatica Šimunović, Biserka Šavora