Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Otvoren poziv

Osnovni seminar medijacije: vještine rješavanja sukoba

01.09.2025 u 09:00

Rovinj

NAPOMENA: EDUKACIJA ZATVORENOG TIPA, ZA KOLEKTIV SŠ ZVANE ČRNJE ROVINJ.

Dvodnevna edukacija "Osnovni seminar medijacije" podučava sudionike i sudionice osnovnim principima rješavanja sukoba medijacijom, kao i osnovnim prinicipima otvorene i nenasilne komunikacije.

Na edukaciji sudionice:i uče kako se sami osnažiti u rješavanju sukoba na razini učenika, kolega i roditelja, kako podržati učenike da sami rješavaju svoje sukobe i nauče nenasilno te suosjećajno komunicirati, te kako u svojim školama uvesti školsku medijaciju kao preventivni program. Seminar je namijenjen svim odgojno-obrazovnim radnicima:ama, bez obzira na uže područje rada u školi, a posebno onima kojima su ove vještine važne u svakodnevnom radu.

Edukacija će se održati 1. i 2. rujna 2025. u prostorima SŠ Zvane Črnje Rovinj.
Molimo Vas da se prijavite najkasnije do kraja dana u utorak, 26. kolovoza 2025.

Ukoliko zatrebate tehničku podršku pri prijavi, obratite se našoj voditeljici ureda Martini Nekić putem e-maila edukacije@fso.hr ili telefonom na broj 095 38 15 099.

Više o edukaciji

Cilj edukacije

Usvojiti temeljne kompetencije potrebne za komunikaciju u sukobu, za konstruktivno rješavanje sukoba i za podučavanje nenasilne komunikacije i konstruktivnog rješavanja sukoba u radu s djecom i mladima.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije sudionik:ca će moći

  • definirati što je to sukob i kako nastaje;
  • nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
  • objasniti ulogu emocija u sukobu;
  • prepoznati sukobe u svojoj okolini, uzroke sukoba i sukobljene strane;
  • razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
  • prepoznati vlastiti način i stil reagiranja u sukobu;
  • objasniti neke od teorijskih modela rješavanja sukoba;
  • definirati asertivnu komunikaciju i dati primjer za nju;
  • opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
  • razlikovati i oblikovati otvorena i zatvorena pitanja;
  • parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
  • opisati pojam nenasilne komunikacije;
  • definirati i upotrijebiti „Ja-govor“ i povratnu informaciju;
  • definirati medijaciju;
  • nabrojati ključna načela medijacije;
  • objasniti povijesni razvoj medijacije;
  • opisati zakonski okvir primjene medijacije u Hrvatskoj;
  • razlikovati školsku, vršnjačku, sudsku, obiteljsku i organizacijsku medijaciju;
  • objasniti i opisati korake postupka medijacije;
  • uočiti različite potrebe i interese dviju i više sukobljenih osoba;
  • nabrojati prednosti i nedostatke primjene medijacije;
  • razlikovati medijaciju od suđenja, arbitraže i pregovaranja;
  • raspravljati o etičkim principima medijacije te
  • prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu, s posebnim naglaskom na sukobe u školskom okružju.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, igranje uloga, individualni i skupni rad.

Uvjeti za završetak edukacije

Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom stručnom usavršavanju sudjelovanjem na najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.

Sudionik:ica dobiva potvrdu o sudjelovanju uz uvjet sudjelovanja na 50% satnice edukacije.

Objavljeno 23.07.2025