Osnovni seminar medijacije: vještine rješavanja sukoba
01.09.2025 u 09:00
Rovinj
NAPOMENA: EDUKACIJA ZATVORENOG TIPA, ZA KOLEKTIV SŠ ZVANE ČRNJE ROVINJ.
Dvodnevna edukacija "Osnovni seminar medijacije" podučava sudionike i sudionice osnovnim principima rješavanja sukoba medijacijom, kao i osnovnim prinicipima otvorene i nenasilne komunikacije.
Na edukaciji sudionice:i uče kako se sami osnažiti u rješavanju sukoba na razini učenika, kolega i roditelja, kako podržati učenike da sami rješavaju svoje sukobe i nauče nenasilno te suosjećajno komunicirati, te kako u svojim školama uvesti školsku medijaciju kao preventivni program. Seminar je namijenjen svim odgojno-obrazovnim radnicima:ama, bez obzira na uže područje rada u školi, a posebno onima kojima su ove vještine važne u svakodnevnom radu.
Edukacija će se održati 1. i 2. rujna 2025. u prostorima SŠ Zvane Črnje Rovinj.
Molimo Vas da se prijavite najkasnije do kraja dana u utorak, 26. kolovoza 2025.
Ukoliko zatrebate tehničku podršku pri prijavi, obratite se našoj voditeljici ureda Martini Nekić putem e-maila edukacije@fso.hr ili telefonom na broj 095 38 15 099.
Više o edukaciji
Cilj edukacije
Usvojiti temeljne kompetencije potrebne za komunikaciju u sukobu, za konstruktivno rješavanje sukoba i za podučavanje nenasilne komunikacije i konstruktivnog rješavanja sukoba u radu s djecom i mladima.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik:ca će moći
- definirati što je to sukob i kako nastaje;
- nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
- objasniti ulogu emocija u sukobu;
- prepoznati sukobe u svojoj okolini, uzroke sukoba i sukobljene strane;
- razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
- prepoznati vlastiti način i stil reagiranja u sukobu;
- objasniti neke od teorijskih modela rješavanja sukoba;
- definirati asertivnu komunikaciju i dati primjer za nju;
- opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
- razlikovati i oblikovati otvorena i zatvorena pitanja;
- parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
- opisati pojam nenasilne komunikacije;
- definirati i upotrijebiti „Ja-govor“ i povratnu informaciju;
- definirati medijaciju;
- nabrojati ključna načela medijacije;
- objasniti povijesni razvoj medijacije;
- opisati zakonski okvir primjene medijacije u Hrvatskoj;
- razlikovati školsku, vršnjačku, sudsku, obiteljsku i organizacijsku medijaciju;
- objasniti i opisati korake postupka medijacije;
- uočiti različite potrebe i interese dviju i više sukobljenih osoba;
- nabrojati prednosti i nedostatke primjene medijacije;
- razlikovati medijaciju od suđenja, arbitraže i pregovaranja;
- raspravljati o etičkim principima medijacije te
- prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu, s posebnim naglaskom na sukobe u školskom okružju.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, igranje uloga, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom stručnom usavršavanju sudjelovanjem na najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.
Sudionik:ica dobiva potvrdu o sudjelovanju uz uvjet sudjelovanja na 50% satnice edukacije.
Objavljeno 23.07.2025