Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Otvoren poziv

Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje

29.03.2025 u 09:00

Zagreb

„Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”, poznatiji po svojoj engleskoj skraćenici RWCT, najdugovječnija je i najhvaljenija edukacija Foruma za slobodu odgoja.

Edukacija obuhvaća usvajanje metoda poučavanja i vođenja nastavnog procesa koji omogućuje uključenost svakog učenika:ce, zadržavajući njegovu/njezinu pozornost, povećavajući motivaciju i razvijajući kritičko mišljenje. 

Metode koje se uče i usvajaju također potiču stvaralaštvo, rješavanje problema, inovativnost, poduzetnost, komunikativnost, prilagodljivost, rad u timu, kao i niz drugih kompetencija. Uz to, stvaraju ugodno odgojno-obrazovno ozračje koje je poticaj za učenje i razrednu disciplinu. Program je primjenjiv za razrednu i predmetnu nastavu, kao i za niz područja i predmeta.

Tijekom 8 radionica (ukupno 80 sati stručnog usavršavanja), kroz praćenje napretka, kolegijalno opažanje nastave i individualnu povratnu informaciju voditeljica edukacije, sudionike i sudionice se potiče da kroz interaktivne metode ohrabruju i potiču učenike na otvorenu i odgovornu interakciju, suradnju s drugima, odgovornost za vlastiti napredak i znanje te na stjecananje navike cjeloživotnog učenja.

Radionice će se održavati okvirno jednom mjesečno, subotom od 9:00 do 16:00 u prostorima Škole za medicinske sestre Vrapče u Zagrebu. Prvu radionicu održat ćemo 29. ožujka 2025. a datumi ostalih 7 radionica dogovorit će se s voditeljicama na prvom susretu. U sklopu seminara sudionici dobivaju i 8 priručnika, koji teorijski i praktično prate sam sadržaj seminara. Momo sudionice:ke da obroke i osvježenja osiguraju u vlastitom aranžmanu.

Prijave su otvorene do kraja dana u nedjelju, 23. ožujka 2025. ili do popunjenja slobodnih mjesta. Prijave primamo isključivo putem ove stranice, odnosno putem mrežne platforme Foruma za slobodu odgoja. 

Voditeljice edukacije:

  • Zlatica Šimunović diplomirala je pedagogiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Radi kao stručni suradnik pedagog-mentor u Školi za medicinske sestre Vrapče. Posjeduje dugogodišnje iskustvo u vođenju RWCT programa, te u radu s mladima na prevenciji ovisnosti i zaštiti reproduktivnog zdravlja te višegodišnje iskustvo u organiziranju i vođenju seminara/radionica za roditelje, učitelje i nastavnike iz područja pedagoške didaktike i metodike poučavanja.
  • Biserka Šavora je profesorica pedagogije i fonetike s trideset godina iskustva rada u školi. Za svoj svestrani rad, naročito s učenicima, unaprijeđena je dva puta za savjetnika. Znanje stečeno na mnogobrojnim edukacijama i dugogodišnje iskustvom u radu s mladima, nastavnicima i roditeljima, nesebično dijeli s polaznicima seminara koje vodi: Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, Edukacijom do zdravlja i Primarna prevencija ovisnosti.

Za dodatne informacije i tehničku podršku obratite se našoj voditeljici ureda Martini Nekić, putem e-maila edukacije@fso.hr ili telefonom na broj 095 38 15 099.

Više o edukaciji

Cilj edukacije

Poticati aktivno i samostalno učenje i kritičko mišljenje.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije sudionik će moći:

  • iskustvenim putem ovladati metodama suradničkog poučavanja i učenja,
  • primijeniti 80 različitih interaktivnih tehnika i strategija u nastavnom procesu,
  • promišljati o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika u procesu suradničkog učenja i poučavanja,
  • osnažiti sposobnost analize, sinteze i procjenu informacija i ideja,
  • kritički misliti u svakodnevnom radu i životu,
  • koristiti metode kojima se promiče kritičko mišljenje, neovisno učenje i odgovornost za napredak,
  • postavljati multiprocesna pitanja,
  • primijeniti pravila argumentiranog razgovora, rasprave, debate,
  • opisati proces kreativnog pisanja i dubinskog čitanja te kako ih primijeniti u radu s mladima,
  • organizirati nastavu usmjerenu na učenika,
  • primijeniti tri etape okvirnog sustava za poučavanje,
  • razumjeti važnost kontinuiranog rada na sebi kako bi bio/la bolji nastavnik/ca,
  • planirati nastavne jedinice povezane sa seminarom,
  • koristiti udžbenike i priručnike seminara.

Metode i načini rada

Iskustveno učenje, kratka predavanja, rasprava/debata, rad u skupinama, reflektiranje, radionice, dijeljenje iskustava, igranje uloga, samostalni rad, simulacije.

Uvjeti za završetak edukacije

Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju

  • sudjelovanjem na cijeloj edukaciji i
  • dostavom dviju domaćih zadaća u roku od šest mjeseci od zadnjeg seminara.

Izostanci s pojedinih edukacija se nadoknađuju u dogovoru s voditeljem:icom edukacijske skupine.

Objavljeno 13.02.2025