Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA

Zajedno: izgradnja kvalitetnih odnosa škole i roditelja

education

"S edukacijom sam izuzetno zadovoljna. Ne samo da je ispunila moja očekivanja, nego i više. Prepoznala sam brojne situacije u praksi o kojima je bilo riječi, te preporuke koje sam čula bile su korisne. Svakako bih htjela pohvaliti voditeljice - bile su izvrsne, iskrene i opuštene." "Još bih se jednom zahvalila na izvrsnom seminaru za koji smatram da bi trebali poslušati svi odgojno-obrazovni djelatnici jer sadrži mnoštvo korisnih i primjenjivih sadržaja koje svatko može i treba primijeniti u svom odgojno-obrazovnom radu."

Kvalitetno i djelotvorno roditeljstvo te roditeljske kompetencije su ključ za kvalitetan i usmjeren razvoj djeteta te razvoj njegovih socio-emocionalnih kompetencija i interpersonalnih vještina. A uz roditelje, najvažniju ulogu u tom istom razvoju igra škola kao odgojno-obrazovna ustanova. 

Upravo je za taj odgojno-obrazovni proces djetetovog razvoja važno da se u skladnom suživotu nađu roditelji, koji su spremni razvijati svoje roditeljske kompetencije i koji osjećaju da imaju podršku odgojno-obrazovnih djelatnika u njihovom roditeljstvu, kao i odgojno-obrazovni djelatnici koji će svojom djelatnošću pokazati kako nisu samo prenosioci znanja, već i partneri, savjetnici i suputnici djeteta i roditelja.

Kako bi se postigao cilj koji se nalazi na samom vrhu odgojno-obrazovnog procesa, a podrazumijeva stvaranje samostalne, savjesne, odgovorne i multikulturne ličnosti djeteta, neophodno je da roditelji i odgojno-obrazovni djelatnici ostvare suradnju te partnerstvo, kao i da odgojno-obrazovni djelatnici prepoznaju kako dati podršku roditeljima u daljnjem razvoju njihovih roditeljskih kompetencija.

Kroz edukaciju, sudionice i sudionici imaju priliku dijeliti svoja iskustva, izazove ali i praktična rješenja kako uspostavljati kvalitetn(ij)u suradnju s roditeljima. Kroz niz predavanja, suradničkih te interaktivnih vježbi i mini aktivnosti, sudionice i sudionici će usvojiti kreativne mogućnosti razvoja školskih aktivnosti namijenjenih roditeljima te njihovom uključivanju u život škole.  

Cilj edukacije

Jačati kompetencije odgojno-obrazovnih radnika za razvoj kvalitetne suradnje i partnerstva između škole i roditelja.

Što ćete naučiti?

Polaznik/ca će moći:

  • prepoznati problemske situacije te se kritički osvrnuti na njih;
  • opisati i objasniti osnovne principe suradnje u radu s roditeljima;
  • primijeniti osnovne asertivne, autentične i nenasilne komunikacije;
  • razlikovati opažanje i procjenu te iskazati razliku između komuniciranja osjećaja, potrebe i zamolbe;
  • opisati i primijeniti aktivno i empatijsko slušanje te vještine koje takvo slušanje uključuje;
  • pisati i objasniti osnovne principe savjetodavnog razgovora te osvijestiti njegovu dobrobit;
  • uočiti važnost suradničkog odnosa s roditeljima za dobrobit učenika;
  • razviti strategije u radu s roditeljima s kojima je suradnja zahtjevna;
  • primijeniti osnovne metode i tehnike upravljanja roditeljskim sastankom;
  • primijeniti osnovne grupnog rada i neformalne radioničke metodologije i
  • izraditi akcijski plan aktivnosti rada s roditeljima

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i grupni rad

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijeloj edukaciji odnosno najmanje 80% sesija edukacije u slučaju opravdanog izostanka i izradom akcijskog plana aktivnosti rada s roditeljima. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.

Voditelji:ce edukacije

Jelena Perak, Marija Roth Jelisavčić