DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA
Volontiranje u radu s djecom i mladima
„Trenutno sam inspirirana sa svime što sam čula i vidjela i sretna sam što sam dobila odgovore na neka pitanja o volontiranju, kako motivirati volontere i kako organizirati iste.”
Volontiranje nije samo prikupljanje starog papira, čepova boca ili skupljanje donacija za siromašne. Volontiranje znači izlazak škole u lokalnu zajednicu i doprinos učenika u razvoju njihove lokalne zajednice
U svemu ovome škola prepoznaje potrebu koja postoji u lokalnoj zajednici, te angažirajući sve potencijale učenika pokušava dati primjeren odgovor na tu potrebu.
Volontirajući učenici razvijaju odgovornost prema lokalnoj zajednici, stječu nova znanja i razvijaju niz drugih vještina koje mogu kasnije primijeniti, ali ono što je najvažnije shvaćaju vrijednost volontiranja i vide volontiranje kao svoj doprinos općoj dobrobiti.
Ova edukacija daje polaznicima okvir i konkretan način kako mogu organizirati volontersku akciju ili program unutar odgojno-obrazovne ustanove u kojoj djeluju: od prepoznavanja potreba, organizacije, suradnje s kolegama, pa sve do motiviranja kolega, učenika i, ako je potrebno, vanjskih volontera.
Cilj edukacije
Pripremiti odgojno-obrazovne djelatnike za uspostavljanje volonterskog programa u radu s djecom i mladima koji imaju za cilj promicati vrijednosti volontiranja i aktivnog građanstva.
Što ćete naučiti?
Polaznik/ica će moći:
- mapirati potrebe škole i lokalne zajednice;
- definirati moguće volonterske aktivnosti kao odgovor na ranije prepoznatu potrebu;
- analizirati ideje za volonterske aktivnosti i razumjeti biranje teme volonterske aktivnosti sukladno prepoznatim potrebama i mogućnostima škole;
- nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi s motivacijom za volontiranje;
- objasniti ulogu motivacije i dobrovoljnosti u volontiranju – za učenike, vanjske volontere i nastavnike;
- prepoznati potencijal i važnost obrazovnog procesa u volontiranju i potencijal kreativnog procesa u volontiranju;
- razumjeti i razlikovati pojmove poput volonterske akcije, volonterskog projekta i volonterske pozicije;
- opisati korake planiranja projekta (kratkoročnog – akcije i dugoročnog projekta);
- prepoznati poveznicu između pojedinačne volonterske aktivnosti i potencijala za povezivanje s građanskim odgojem i obrazovanjem;
- razumjeti i znati objasniti razliku između humanitarne aktivnosti i volonterske aktivnosti koja potiče učenike na aktivno građanstvo;
- razumjeti osnovne odrednice Zakona o volontiranju i važnost zakonskog uređenja volontiranja u školama;
- objasniti osnovne korake upravljanja radom volontera (volonterskog menadžmenta) odnosno uvođenja vanjskih volontera u volonterski program škole;
- razumjeti važnost pružanja podrške volonterima i vrjednovanja rada volontera;
- definirati moguće načine širenja dobre prakse te razumjeti važnost vidljivosti volonterskih programa među ključnim dionicima u lokalnoj zajednici.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru odnosno najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati. U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju.