Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA

Volontiranje u radu s djecom i mladima

education

„Trenutno sam inspirirana sa svime što sam čula i vidjela i sretna sam što sam dobila odgovore na neka pitanja o volontiranju, kako motivirati volontere i kako organizirati iste.”

Volontiranje nije samo prikupljanje starog papira, čepova boca ili skupljanje donacija za siromašne. Volontiranje znači izlazak škole u lokalnu zajednicu i doprinos učenika u razvoju njihove lokalne zajednice

U svemu ovome škola prepoznaje potrebu koja postoji u lokalnoj zajednici, te angažirajući sve potencijale učenika pokušava dati primjeren odgovor na tu potrebu.

Volontirajući učenici razvijaju odgovornost prema lokalnoj zajednici, stječu nova znanja i razvijaju niz drugih vještina koje mogu kasnije primijeniti, ali ono što je najvažnije shvaćaju vrijednost volontiranja i vide volontiranje kao svoj doprinos općoj dobrobiti.

Ova edukacija daje polaznicima okvir i konkretan način kako mogu organizirati volontersku akciju ili program unutar odgojno-obrazovne ustanove u kojoj djeluju: od prepoznavanja potreba, organizacije, suradnje s kolegama, pa sve do motiviranja kolega, učenika i, ako je potrebno, vanjskih volontera.

Cilj edukacije

Pripremiti odgojno-obrazovne djelatnike za uspostavljanje volonterskog programa u radu s djecom i mladima koji imaju za cilj promicati vrijednosti volontiranja i aktivnog građanstva.

Što ćete naučiti?

Polaznik/ica će moći:

  • mapirati potrebe škole i lokalne zajednice;
  • definirati moguće volonterske aktivnosti kao odgovor na ranije prepoznatu potrebu;
  • analizirati ideje za volonterske aktivnosti i razumjeti biranje teme volonterske aktivnosti sukladno prepoznatim potrebama i mogućnostima škole;
  • nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi s motivacijom za volontiranje;
  • objasniti ulogu motivacije i dobrovoljnosti u volontiranju – za učenike, vanjske volontere i nastavnike;
  • prepoznati potencijal i važnost obrazovnog procesa u volontiranju i potencijal kreativnog procesa u volontiranju;
  • razumjeti i razlikovati pojmove poput volonterske akcije, volonterskog projekta i volonterske pozicije;
  • opisati korake planiranja projekta (kratkoročnog – akcije i dugoročnog projekta);
  • prepoznati poveznicu između pojedinačne volonterske aktivnosti i potencijala za povezivanje s građanskim odgojem i obrazovanjem;
  • razumjeti i znati objasniti razliku između humanitarne aktivnosti i volonterske aktivnosti koja potiče učenike na aktivno građanstvo;
  • razumjeti osnovne odrednice Zakona o volontiranju i važnost zakonskog uređenja volontiranja u školama;
  • objasniti osnovne korake upravljanja radom volontera (volonterskog menadžmenta) odnosno uvođenja vanjskih volontera u volonterski program škole;
  • razumjeti važnost pružanja podrške volonterima i vrjednovanja rada volontera;
  • definirati moguće načine širenja dobre prakse te razumjeti važnost vidljivosti volonterskih programa među ključnim dionicima u lokalnoj zajednici.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru odnosno najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati. U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju.