RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Timska medijacija
“Kad upitate ljude kako je to biti članom odličnog tima, ono što je najupečatljivije jest smislenost tog iskustva. Osjećaj da su dio nečeg većeg od njih samih, povezanost, stvaranje, produktivnost. Osjećaju da je iskustvo bivanja u izvrsnom timu jedno od najživljih iskustava koje su imali.” -- Peter Senge
Ako s kolegama nikako ne možete na „zelenu granu”, zaplićete se u svakodnevnim sukobima, bilo da ste vi jedan od sudionika ili se od vas očekuje da rješavate sukobe drugih, ako imate osjećaj da posao i cilj kojem ste predani pati zbog neslaganja u timu, pridružite nam se na Timskoj medijaciji.
Timska je suradnja posebno važna kako bi uspješno odgovorili na potrebe korisnika i/ili klijenata, ali i da bi svi bili zadovoljniji i osjećali se dobro u timu u kojem rade.
Edukacija „Timska medijacija” namijenjena je svim pojedincima i timovima, bez obzira na profesionalno usmjerenje, koji žele istražiti pozitivnu stranu sukoba i različitosti, kako rješavati sukobe na zadovoljstvo svih uključenih, kako unaprijediti komunikacijske vještine u timu i općenito unaprijediti radnu atmosferu.
Najkorisnija je upravo zbog vještina koje se stječu, a mogu se vrlo brzo primijeniti. Obuhvaća potrebne komunikacijske kompetencije za timsku medijaciju kao i vježbe na konkretnim slučajevima pomoću igranja uloga. Detaljno su obrađeni koraci u procesu koji nude strukturu postupka i vode sukob prema razrješenju.
Edukacija otvara nov pogled na različitosti i sukobe iz kojih se često rađaju i nove ideje, povećava se kreativnost, a pojedinci i timovi rastu.
Bit će tu i ponešto o dinamici svakog sukoba – što je i kako ju prepoznati, zatim što mi sami radimo kad smo suočeni sa sukobom i kako te strategije revidirati i na kraju kako medijaciju iskoristiti na maksimalno zadovoljstvo svih uključenih.
Cilj edukacije
Usvojiti znanja i vještine potrebne za komunikaciju u sukobu u organizacijskom i timskom kontekstu, za rješavanje sukoba u radnoj okolini te za senzibilizaciju suradnika za nenasilno rješavanje sukoba.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik:ca će moći
- definirati što je to sukob i kako nastaje;
- nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
- prepoznati potencijalne i aktualne sukobe u timu, kao i njihov utjecaj na suradnju i radnu učinkovitost;
- objasniti ulogu emocija u sukobu;
- prepoznati uzroke sukoba i sukobljene strane;
- razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
- prepoznati vlastiti način ponašanja u sukobu i stil rješavanja sukoba;
- objasniti neke od teorijskih modela rješavanja sukoba;
- definirati asertivnu komunikaciju i dati primjer za nju;
- opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
- razlikovati i oblikovati otvorena i zatvorena pitanja;
- parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
- opisati pojam nenasilne komunikacije;
- definirati i upotrijebiti „Ja-govor“ i povratnu informaciju;
- definirati medijaciju;
- nabrojati ključna načela medijacije;
- objasniti povijesni razvoj medijacije;
- opisati zakonski okvir primjene medijacije u Hrvatskoj;
- razlikovati timsku i organizacijsku od ostalih oblika medijacije (obiteljske, sudske, školske, vršnjačke medijacije);
- objasniti i opisati korake u postupku medijacije;
- uočiti različite potrebe i interese dviju i više sukobljenih osoba;
- razlikovati medijaciju od suđenja, arbitraže i pregovaranja;
- raspravljati o etičkim principima medijacije;
- prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu i
- ovladati znanjima i vještinama potrebnim za implementaciju medijacije u radnoj sredini.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, rasprave, radionice, simulacije, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru odnosno najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.
U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju, uz uvjet sudjelovanja na min 50% satnice