DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA
Strategije uključivanja LGBTQ+ učenika

„Odlično koncipiran seminar. Malo sam se bojala prije početka jer stvarno malo znam o temi. Uspjeli ste mi je približiti, ali me i motivirati da je širim dalje u razredu, školi, selu i županiji. HVALA!”
Nedavno istraživanje o iskustvima i potrebama mladih LGBT+Q+ osoba u Hrvatskoj govori da je čak 41% sudionika:ica istraživanja imalo osjećaj da se njihov LGBTIQ identitet nikada ne poštuje niti se uvažava, a njih28% (73) nikada se nije osjećalo sigurno kao LGBTIQ osoba tijekom srednje škole (Štambuk 2022.).
Upravo je ovo jedan od motiva za pokretanje ove edukacije, kako bi se izgradila uključiva škola za sve identitete i različitosti.
Tijekom ove edukacije, polaznici:e će imati priliku razgovarati i istražiti temeljne pojmove poput rodnog identiteta, rodnog izražavanja, seksualne orijentacije i sl. te će se preispitati kako kultura i društvo utječu na rodne uloge i seksualnost. Na stvarnim primjerima diskriminacije, uznemiravanja i govora mržnje prema rodnim i seksualnim manjinama polaznici će se upoznati sa zakonskim okvirom zaštite ljudskih prava.
Također, tijekom edukacije polaznici će imati priliku raspravljati o položaju LGBT+Q+ učenika u školama, važnosti „coming outa“ te problemima s kojima se susreću LGBT+Q+ učenici. Kroz radionice, polaznicima će se ukazati na postojeće alate i smjernice za uključiviju školu i školske politike u stvaranju inkluzivnijeg školskog okruženja za LGBT+Q+ učenike.
Cilj edukacije
Osnažiti odgojno-obrazovne radnike:ce i stručne suradnike:ce za sustavnu i kvalitetnu prevenciju diskriminacije na osnovu seksualne orijentacije i rodnog identiteta u radnom okruženju.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije, polaznik/ca će moći:
- definirati i razlikovati temeljne pojmove povezane sa spolom, seksualnošću, rodnim identitetom i intersekcionalnošću,
- objasniti utjecaj društva, heteronormativnosti i kulturnih razlika na oblikovanje rodnih uloga i seksualnosti,
- prepoznati glavne izazove i potrebe pripadnika/ca rodnih i seksualnih manjina te raspravljati o važnosti „coming outa“,
- navesti i tumačiti zakonske definicije diskriminacije, uznemiravanja i govora mržnje te ih prepoznavati na primjerima,
- opisati antidiskriminacijski pravni okvir u Republici Hrvatskoj,
- analizirati položaj LGBT+Q+ učenika u školama i važnost stvaranja inkluzivnog školskog okruženja i
- prepoznati i procijeniti mogućnosti primjene inkluzivnih školskih politika u vlastitoj praksi.
Metode i načini rada
Predavanja, radionice, skupni rad, rad u parovima.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru. Potvrda o stručnom usavršavanju izdaje se na osam sati. U ostalim slučajevima izdaje se potvrda o sudjelovanju.
Voditelji:ce edukacije
Mario Bajkuša