Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA

Strategije uključivanja LGBTQ+ učenika

education

„Odlično koncipiran seminar. Malo sam se bojala prije početka jer stvarno malo znam o temi. Uspjeli ste mi je približiti, ali me i motivirati da je širim dalje u razredu, školi, selu i županiji. HVALA!”

Nedavno istraživanje o iskustvima i potrebama mladih LGBT+Q+ osoba u Hrvatskoj govori da je čak 41% sudionika:ica istraživanja imalo osjećaj da se njihov LGBTIQ identitet nikada ne poštuje niti se uvažava, a njih28% (73) nikada se nije osjećalo sigurno kao LGBTIQ osoba tijekom srednje škole (Štambuk 2022.).

Upravo je ovo jedan od motiva za pokretanje ove edukacije, kako bi se izgradila uključiva škola za sve identitete i različitosti.

Tijekom ove edukacije, polaznici:e će imati priliku razgovarati i istražiti temeljne pojmove poput rodnog identiteta, rodnog izražavanja, seksualne orijentacije i sl. te će se preispitati kako kultura i društvo utječu na rodne uloge i seksualnost. Na stvarnim primjerima diskriminacije, uznemiravanja i govora mržnje prema rodnim i seksualnim manjinama polaznici će se upoznati sa zakonskim okvirom zaštite ljudskih prava.

Također, tijekom edukacije polaznici će imati priliku raspravljati o položaju LGBT+Q+ učenika u školama, važnosti „coming outa“ te problemima s kojima se susreću LGBT+Q+ učenici. Kroz radionice, polaznicima će se ukazati na postojeće alate i smjernice za uključiviju školu i školske politike u stvaranju inkluzivnijeg školskog okruženja za LGBT+Q+ učenike.

Cilj edukacije

Osnažiti odgojno-obrazovne radnike:ce i stručne suradnike:ce za sustavnu i kvalitetnu prevenciju diskriminacije na osnovu seksualne orijentacije i rodnog identiteta u radnom okruženju.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije, polaznik:ca će moći:

  • definirati i razlikovati pojmove: spol, seksualnost, seksualna orijentacija, heteroseksualnost, biseksualnost, aseksualnost, panseksualnost, „questioning“ interspolnost (interseksualnost), transseksualnost, transrodnost, homoseksualnost, queer, rod, rodni identitet, rodne uloge, rodno izražavanje;
  • definirati intersekcionalnost;
  • opisati načine kako društvo, društvene konvencije i heteronormativnost utječu na seksualnost i definiranje rodnih uloga;
  • navesti primjere kako različite kulture vide rodne uloge i seksualnost;
  • nabrojati glavne probleme s kojima se susreću pripadnici:e rodnih i seksualnih manjina;
  • argumentirano raspravljati o potrebi poboljšanja položaja rodnih i seksualnih manjina u društvu;
  • navesti zakonsku definiciju diskriminacije i osnove po kojima se nekoga diskriminira;
  • opisuje obilježja i nabraja oblike uznemiravanja i diskriminacije;
  • prepoznati uznemiravanje i diskriminaciju na konkretnim slučajevima;
  • navesti zakonsku definiciju govora mržnje te prepoznati govor mržnje na primjerima;
  • opisati antidiskriminacijski pravni okvir u Hrvatskoj;
  • raspravljati o položaju i problemu LGBT+Q+ učenika u školama;
  • prepoznati važnost „coming outa“;
  • nabrojati glavne karakteristike inkluzivne škole;
  • navodi konkretne primjere inkluzivnih školskih politika i
  • procjenjuje mogućnost provedbe određenih inkluzivnih školskih politika u svojoj školi.

Metode i načini rada

Predavanja, radionice, skupni rad, rad u parovima.

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik/ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na 80% seminara stručnog usavršavanja. Potvrdu o sudjelovanju dobiva se sudjelovanjem na najmanje 50% sesija edukacije.