RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Sretno dijete: poticanje dobrobiti i osobnog razvoja

„Naučila sam puno o emocionalnom razvoju i potrebama djece, sada znam puno više o tome kako mogu unaprijediti i svoj pristup učenicima u razredu!“
Ako ste zainteresirani za stvaranje okruženja sretne škole i za vlastiti razvoj, onda je ova dvodnevna edukacija za vas!
„Sretno dijete“ želi polaznicima pružiti dodatno nadahnuće i doprinos umijeću rada s djecom i mladima, kako bi lakše i uspješnije kreirali obrazovno okruženje i proces poučavanja usmjeren na njihovu dobrobit i zdrav socioemocionalni razvoj. Stručnjakinje iz područja psihologije, sociologije i pedagogije upoznat će vas s najnovijim svjetskim i domaćim spoznajama, ali i s korisnim metodama primjenjivim u praksi.
Nakon sudjelovanja na seminaru razvit ćete dodatna znanja i vještine o tome: što nam je potrebno kako bismo bili sretni, kako stvoriti odnose i ozračje putem kojih cijela škola postane mjesto učenja i razvoja, mjesto gdje se oslobađaju i razvijaju nadarenosti i potencijali svih učenika, kako podržati zdrav razvoj dječjeg samopoštovanja i samopouzdanja; kako na vrijeme prepoznati emocionalne poteškoće i smetnje ponašanja kod djece i kako aktivno graditi i njegovati iskustva brižnosti, zajedništva i pripadanja.
Dojmovi polaznika: „Seminar je bio izuzetno poticajan i koristan.” „Odlična edukacija, dinamična izlaganja i ugodna atmosfera.” „Osjećala sam se ugodno, opušteno, potaknuta da razmišljam više o tome kako se osobno osjećam, ali i o potrebama drugih osoba iz svog okruženja.”
Cilj edukacije
Usvojiti kompetencije za kreiranje obrazovnog okruženja i procesa poučavanja usmjerenih na dobrobit djeteta i socio-emocionalni razvoj, kao i znanja potrebna za poučavanje osobnih i socijalnih kompetencija.
Što ćete naučiti?
Polaznik/ica će moći
- objasniti kako je proces odgoja i obrazovanja isprepleten s dječjim socio-emocionalnim razvojem
- definirati pojmove: sreća, psihološka dobrobit, socio-emocionalni razvoj, emocionalna pismenost, okruženje poticajno za učenje
- nabrojati glavne čimbenike koji utječu na uspješnost djeteta u školi
- opisati zbog čega je “rastući” mentalni sklop učitelja važan za učenje i primijeniti intervencije povezane s „rastućim“ sklopom
- navesti i prepoznati ključne faktore rizika i zaštite u dječjem razvoju
- opisati temeljne psihološke potrebe i njihovu povezanost sa socio-emocionalnim razvojem djece
- primijeniti osnove asertivne, autentične i nenasilne komunikacije
- opisati i primijeniti aktivno i empatijsko slušanje te vještine koje takvo slušanje uključuje
- dati razvojnu povratnu informaciju,
- kritički vrednovati činitelje dječje dobrobiti u vlastitoj školi/ustanovi,
- osmisliti uvjete i sadržaje u obrazovnom procesu koji mogu ispuniti psihološke potrebe djeteta,
- osmisliti kurikulumske sadržaje i školske projekte usmjerene na dobrobit djeteta,
- usvojiti model „Sretne škole“ te razlikovati “sretnu” od “nesretne” škole,
- samostalno pripremiti nastavne jedinice u području osobnog i socijalnog razvoja djece i mladih.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru odnosno najmanje 80% vremena u slučaju opravdanog izostanka.
Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.
U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju.
Voditelji:ce edukacije
Ana Munivrana, Jelena Perak, Sara Strejček