RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Školska medijacija
“Radionica je odlično pomogla u zbližavanju dva razredna odjela koji već neko vrijeme imaju narušene odnose.”
Medijacija u školi provodi se na više razina, primjenjujući niz načela kojima se unaprjeđuju odnosi i cijela školska klima. Brojne škole tako u Hrvatskoj prepoznaju potencijal i dobrobiti uvođenja filozofije, kao i samih praktičnih postavki školske medijacije te je odlučuju uvesti u svoj svakodnevni život – kao metodu, kao postupak rješavanja sukoba, školski projekt, izvannastavnu aktivnost.
Kao poseban oblik implementacije školske medijacije je i vršnjačka medijacija – ona počiva na uvjerenju da se učenici najbolje razumiju u sukobe svojih vršnjaka i da su za određene vrste sukoba upravo oni najbolji medijatori, ponekad bolji i uspješniji od odraslih. Vršnjačka medijacija, kao poseban oblik vršnjačke podrške donosi brojne dobrobiti za same učenike jer kroz nju učenici uče komunicirati s uvažavanjem i poštovanjem te preuzimaju odgovornost za sebe i svoje odnose. Ona posljedično donosi brojne dobrobiti i za učitelje, nastavnike, roditelje i cijelu školu kao zajednicu.
Cilj seminara je predstaviti polaznicima dobre prakse škole i vršnjačke medijacije u školama u Hrvatskoj te istražiti mogućnosti primjene različitih modela. Isto tako, cilj je pružiti uvid u potrebne organizacijske i sadržajne aspekte za pokretanje skupine vršnjačkih medijatora u školi.
Cilj edukacije
Predstaviti dobre prakse školske i vršnjačke medijacije u školama u Hrvatskoj i svijetu te istražiti mogućnosti primjene različitih modela u školi/ustanovi iz koje dolaze.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik će moći
- identificirati najčešće uzroke sukoba u školi/ustanovi;
- navesti dobrobiti primjene vršnjačke medijacije u školi/ustanovi za odgojno-obrazovne djelatnike, učenike, roditelje i cijelu zajednicu;
- prepričati povijesni razvoj vršnjačke medijacije u svijetu i Hrvatskoj;
- nabrojati organizacijske i sadržajne aspekte potrebne za pokretanje programa/projekta vršnjačke medijacije u školi/ustanovi;
- identificirati potrebe za usavršavanjem i razvojem kompetencija tima zaduženog za školsku i vršnjačku medijaciju;
- definirati ciljeve i rezultate programa školske i vršnjačke medijacije u školi;
- definirati kriterije za uključivanje u program vršnjačke medijacije;
- navesti nužne teme edukacije vršnjačkih medijatora;
- identificirati i raspravljati o prevladavanju mogućih izazova i ograničenja u provedbi programa školske i vršnjačke medijacije i
- osmisliti vlastiti program/projekt na razini škole/ustanove u kojoj radi.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, rasprave, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Potvrda o stručnom usavršavanju izdaje se na 8 sati.
Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru.