Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA

Školska medijacija

education

“Radionica je odlično pomogla u zbližavanju dva razredna odjela koji već neko vrijeme imaju narušene odnose.”

Medijacija u školi provodi se na više razina, primjenjujući niz načela kojima se unaprjeđuju odnosi i cijela školska klima. Brojne škole tako u Hrvatskoj prepoznaju potencijal i dobrobiti uvođenja filozofije, kao i samih praktičnih postavki školske medijacije te je odlučuju uvesti u svoj svakodnevni život – kao metodu, kao postupak rješavanja sukoba, školski projekt, izvannastavnu aktivnost.

Kao poseban oblik implementacije školske medijacije je i vršnjačka medijacija – ona počiva na uvjerenju da se učenici najbolje razumiju u sukobe svojih vršnjaka i da su za određene vrste sukoba upravo oni najbolji medijatori, ponekad bolji i uspješniji od odraslih. Vršnjačka medijacija, kao poseban oblik vršnjačke podrške donosi brojne dobrobiti za same učenike jer kroz nju učenici uče komunicirati s uvažavanjem i poštovanjem te preuzimaju odgovornost za sebe i svoje odnose. Ona posljedično donosi brojne dobrobiti i za učitelje, nastavnike, roditelje i cijelu školu kao zajednicu.

Cilj seminara je predstaviti polaznicima dobre prakse škole i vršnjačke medijacije u školama u Hrvatskoj te istražiti mogućnosti primjene različitih modela. Isto tako, cilj je pružiti uvid u potrebne organizacijske i sadržajne aspekte za pokretanje skupine vršnjačkih medijatora u školi.

Cilj edukacije

Predstaviti dobre prakse školske i vršnjačke medijacije u školama u Hrvatskoj i svijetu te istražiti mogućnosti primjene različitih modela u školi/ustanovi iz koje dolaze.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije sudionik će moći

  • identificirati najčešće uzroke sukoba u školi/ustanovi;
  • navesti dobrobiti primjene vršnjačke medijacije u školi/ustanovi za odgojno-obrazovne djelatnike, učenike, roditelje i cijelu zajednicu;
  • prepričati povijesni razvoj vršnjačke medijacije u svijetu i Hrvatskoj;
  • nabrojati organizacijske i sadržajne aspekte potrebne za pokretanje programa/projekta vršnjačke medijacije u školi/ustanovi;
  • identificirati potrebe za usavršavanjem i razvojem kompetencija tima zaduženog za školsku i vršnjačku medijaciju;
  • definirati ciljeve i rezultate programa školske i vršnjačke medijacije u školi;
  • definirati kriterije za uključivanje u program vršnjačke medijacije;
  • navesti nužne teme edukacije vršnjačkih medijatora;
  • identificirati i raspravljati o prevladavanju mogućih izazova i ograničenja u provedbi programa školske i vršnjačke medijacije i
  • osmisliti vlastiti program/projekt na razini škole/ustanove u kojoj radi.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, rasprave, individualni i skupni rad.

Uvjeti za završetak edukacije

Potvrda o stručnom usavršavanju izdaje se na 8 sati.

Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na cijelom seminaru.