Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA

Osnovni seminar medijacije

education

“Jedva čekam radionicu sa svojim razredom u školi da im mogu prenijeti sve što sam naučila i sve o čemu sam čula. Zadovoljna sam. Svakome bih preporučila.”

Sukobi su vam teški, neugodni, frustrirajući? Zašto je to tako i kako možemo graditi bolje odnose kroz kvalitetnu komunikaciju i konstruktivno rješavanje sukoba? Saznajte na Osnovnom seminaru medijacije.

 Jer, svatko ima svoju priču, i vrijedi ju čuti!

Ovo vrijedi za sve odnose i sve sukobe, a posebno one gdje su ljudi bliski, gdje se puno druže, rade u timu, uče ili žive zajedno. U takvim okruženjima važno je da se sa sukobima znamo nositi bez stresa, da se znamo zauzeti za sebe i odnositi se prema drugome s uvažavanjem. A dobro je i to sve moći u isto vrijeme.

Medijacija omogućuje rješavanje sukoba uz uvažavanje potreba svake strane u sukobu i osiguravanje da se nitko ne osjeti oštećen. Metoda je primjenjiva u svakodnevnom životu i korisna u radu u svim segmentima društva – od odgojno-obrazovnih i ustanova socijalne skrbi, preko privatnih tvrtki, do javne uprave.

Na ovoj edukaciji, u poticajnoj i dinamičnoj atmosferi, saznat ćete što je to i kakva je dinamika sukoba, uvježbavat ćete komunikacijske vještine i okušati se sami u ulozi medijatora.

Metoda će vas toliko oduševiti i „zaraziti“ da ćete se samo pitati: „Kako da to već sada iskoristim u svom životu?“

Osim što ćete sve te vještine moći i željeti odmah primijeniti, moći ćete i sve one s kojima radite - djecu i mlade, roditelje, kolege - poučiti kako učinkovitije komunicirati na način da uvažavaju jedni druge i preuzimaju odgovornost za svoje sukobe.

Cilj edukacije

Usvojiti temeljne kompetencije potrebne za komunikaciju u sukobu, za konstruktivno rješavanje sukoba i za podučavanje nenasilne komunikacije i konstruktivnog rješavanja sukoba u radu s djecom i mladima.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije sudionik:ca će moći

  • definirati što je to sukob i kako nastaje;
  • nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
  • objasniti ulogu emocija u sukobu;
  • prepoznati sukobe u svojoj okolini, uzroke sukoba i sukobljene strane;
  • razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
  • prepoznati vlastiti način i stil reagiranja u sukobu;
  • objasniti neke od teorijskih modela rješavanja sukoba;
  • definirati asertivnu komunikaciju i dati primjer za nju;
  • opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
  • razlikovati i oblikovati otvorena i zatvorena pitanja;
  • parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
  • opisati pojam nenasilne komunikacije;
  • definirati i upotrijebiti „Ja-govor“ i povratnu informaciju;
  • definirati medijaciju;
  • nabrojati ključna načela medijacije;
  • objasniti povijesni razvoj medijacije;
  • opisati zakonski okvir primjene medijacije u Hrvatskoj;
  • razlikovati školsku, vršnjačku, sudsku, obiteljsku i organizacijsku medijaciju;
  • objasniti i opisati korake postupka medijacije;
  • uočiti različite potrebe i interese dviju i više sukobljenih osoba;
  • nabrojati prednosti i nedostatke primjene medijacije;
  • razlikovati medijaciju od suđenja, arbitraže i pregovaranja;
  • raspravljati o etičkim principima medijacije te
  • prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu, s posebnim naglaskom na sukobe u školskom okružju.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, igranje uloga, individualni i skupni rad.

Uvjeti za završetak edukacije

Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom stručnom usavršavanju sudjelovanjem na najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.

Sudionik:ica dobiva potvrdu o sudjelovanju uz uvjet sudjelovanja na 50% satnice edukacije.

Voditelji:ce edukacije

Ana Munivrana, Marina Brkić