RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Osnovni seminar medijacije
“Jedva čekam radionicu sa svojim razredom u školi da im mogu prenijeti sve što sam naučila i sve o čemu sam čula. Zadovoljna sam. Svakome bih preporučila.”
Sukobi su vam teški, neugodni, frustrirajući? Zašto je to tako i kako možemo graditi bolje odnose kroz kvalitetnu komunikaciju i konstruktivno rješavanje sukoba? Saznajte na Osnovnom seminaru medijacije.
Jer, svatko ima svoju priču, i vrijedi ju čuti!
Ovo vrijedi za sve odnose i sve sukobe, a posebno one gdje su ljudi bliski, gdje se puno druže, rade u timu, uče ili žive zajedno. U takvim okruženjima važno je da se sa sukobima znamo nositi bez stresa, da se znamo zauzeti za sebe i odnositi se prema drugome s uvažavanjem. A dobro je i to sve moći u isto vrijeme.
Medijacija omogućuje rješavanje sukoba uz uvažavanje potreba svake strane u sukobu i osiguravanje da se nitko ne osjeti oštećen. Metoda je primjenjiva u svakodnevnom životu i korisna u radu u svim segmentima društva – od odgojno-obrazovnih i ustanova socijalne skrbi, preko privatnih tvrtki, do javne uprave.
Na ovoj edukaciji, u poticajnoj i dinamičnoj atmosferi, saznat ćete što je to i kakva je dinamika sukoba, uvježbavat ćete komunikacijske vještine i okušati se sami u ulozi medijatora.
Metoda će vas toliko oduševiti i „zaraziti“ da ćete se samo pitati: „Kako da to već sada iskoristim u svom životu?“
Osim što ćete sve te vještine moći i željeti odmah primijeniti, moći ćete i sve one s kojima radite - djecu i mlade, roditelje, kolege - poučiti kako učinkovitije komunicirati na način da uvažavaju jedni druge i preuzimaju odgovornost za svoje sukobe.
Cilj edukacije
Usvojiti temeljne kompetencije potrebne za komunikaciju u sukobu, za konstruktivno rješavanje sukoba i za podučavanje nenasilne komunikacije i konstruktivnog rješavanja sukoba u radu s djecom i mladima.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik:ca će moći
- definirati što je to sukob i kako nastaje;
- nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
- objasniti ulogu emocija u sukobu;
- prepoznati sukobe u svojoj okolini, uzroke sukoba i sukobljene strane;
- razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
- prepoznati vlastiti način i stil reagiranja u sukobu;
- objasniti neke od teorijskih modela rješavanja sukoba;
- definirati asertivnu komunikaciju i dati primjer za nju;
- opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
- razlikovati i oblikovati otvorena i zatvorena pitanja;
- parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
- opisati pojam nenasilne komunikacije;
- definirati i upotrijebiti „Ja-govor“ i povratnu informaciju;
- definirati medijaciju;
- nabrojati ključna načela medijacije;
- objasniti povijesni razvoj medijacije;
- opisati zakonski okvir primjene medijacije u Hrvatskoj;
- razlikovati školsku, vršnjačku, sudsku, obiteljsku i organizacijsku medijaciju;
- objasniti i opisati korake postupka medijacije;
- uočiti različite potrebe i interese dviju i više sukobljenih osoba;
- nabrojati prednosti i nedostatke primjene medijacije;
- razlikovati medijaciju od suđenja, arbitraže i pregovaranja;
- raspravljati o etičkim principima medijacije te
- prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu, s posebnim naglaskom na sukobe u školskom okružju.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, igranje uloga, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Sudionik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom stručnom usavršavanju sudjelovanjem na najmanje 80% uz opravdanje izostanka. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.
Sudionik:ica dobiva potvrdu o sudjelovanju uz uvjet sudjelovanja na 50% satnice edukacije.
Voditelji:ce edukacije
Ana Munivrana, Marina Brkić