RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Oboji svijet
Kako pomoći mladima da grade pozitivan identitet o sebi? Kako poticati kreativno razmišljanje? Kako s učenicima govoriti o različitostima?
Edukacija „Oboji svijet“ daje odgovore na ova pitanja, ali i nudi dodatna znanja i metode odgojno-obrazovnim djelatnicima i stručnjacima u radu s djecom i mladima o uvođenje kreativnosti u nastavu kao jedne od ključnih elemenata procesa učenja.
Naime poticanjem djece i mladih da progovaraju o toleranciji, različitosti, vlastitome identitetu, daju svoje prijedloge i ideje u suzbijanju stereotipa i predrasuda kroz kreativne metode utječemo na njihovo samoostvarenje, razvoj kreativnoga razmišljanja te im omogućavamo nove mogućnosti učenja – kroz istraživanja, aktivno sudjelovanje, preuzimanja rizika te učenja kroz pogreške.
Osim toga, da bi učenici bili kreativni, važno je i da sami učitelji pronađu u sebi često zaboravljenu kreativnost te pronađu nove načine i metode kako bi njihov rad bio što kreativniji. A sve to ćemo zajedno razvijati na ovom seminaru!
Cilj edukacije
Razviti kompetencije odgojno-obrazovnih radnika:ca u prihvaćanju i poštivanju različitosti i inkluzivnosti u području rada s učenicima. Sudionici edukacije će steći kompetencije i upoznati se s alatima za korištenje kreativnosti i umjetnosti u odgojno-obrazovnom procesu primijenjenih na teme: tolerancije, inkluzivnosti, razvoja identiteta, aktivne participacije djece i mladih, ljudskih prava, nenasilne komunikacije, aktivnog sudjelovanja u zajednici, kritičkog promišljanja društvenih promjena te razvoja empatije, razumijevanja i prihvaćanja različitosti.
Što ćete naučiti?
Na kraju edukacije sudionik:ca će moći:
- definirati pojmove tolerancije i inkluzije;
- prepoznati i navesti primjere tolerancije i inkluzije u svojoj okolini;
- objasniti važnost i proces izgradnje identiteta i slike o sebi kod djece i mladih;
- navesti i prepoznati čimbenike rizika i otpornosti u razvoju identiteta djece i mladih;
- objasniti ulogu glasa učenika i važnosti njihove aktivne participacije u školskom okruženju, zajednici i društvu;
- poticati učenike u kritičkom promišljanju i donošenju odluka;
- objasniti ulogu kreativnosti i njenog poticanja kod učenika;
- povezati pojam kreativnosti s pojmovima tolerancije i inkluzije;
- opisati dobrobiti kreativnog izražavanja kao čimbenika zaštite u dječjem razvoju;
- osmisliti uvjete i sadržaje u obrazovnom procesu koji potiču potencijale djece u kreativnom izražavanju i kritičkom promišljanju;
- pripremiti inovativne nastavne sadržaje u području poštivanja i prihvaćanja različitosti i
- stvoriti uvjete i okruženje za zajednički kreativni rad učenika što uključuje suradničko učenje, rad u timu i povezivanje na temelju zajedničkih tema i zadataka.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom seminaru stručnog usavršavanja - sudjelovanjem na najmanje tri sesije edukacije i - dostavom izvještaja o održanoj radionici.
Potvrda o završenom stručnom usavršavanju izdaje se na 10 sati.
Potvrda o sudjelovanju se izdaje se u slučajevima kada je osoba bila na najmanje tri sesije edukacije.