Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA

Kompetencije za održivu budućnost

„Vrlo korisni sadržaji za rad s učenicima.”

Tema održivosti uključena je u naš portfolio 2011. godine s projektom „Education For Sustainable Development Partnership Initiative“ kojeg je provodio Network of Education Policy Centers, a u sklopu kojeg je provedena analiza nastavnih planova i programa po pitanju prisutnosti sadržaja, vrijednosti i vještina bitnih za održivu budućnost.

Nakon ovog projekta, najznačajniji dio ovog projekta ostvaren je u suradnji s Društvom za oblikovanje održivog razvoja na projektima „Click“ (2013. - 2014.), „Moj okoliš, moja budućnost“ (2017.-2019.) te „Metar do bolje klime (mreža za edukaciju, tranziciju, adaptaciju i razvoj)“ (2020.-2023.) u sklopu kojih smo izgradili značajne kapacitete u ovom području.

Od 2013. do 2015. sudjelovali smo i kao partneri na projektu „South East Europe Sustainable Energy Project“ na kojem smo rezultate projekta pripremali za korištenje u odgojno-obrazovnom sustavu.

Tijekom 2019./2020. godine proveden je projekt „Škole za održivu Europu“. U sklopu ovog projekta je u listopadu 2019. godine prva skupina odgojno-obrazovnih radnika_ica završila seminar „Kompetencije za održivu budućnost“ te je izdana zbirka školskih projekata na temu Globalnih ciljeva održivog razvoja i Europske unije.

Cilj edukacije

Upoznati odgojno-obrazovne radnike i druge edukatore s konceptom održivosti, suvremenim naporima u promicanju i dostizanju održivosti, te ulozi obrazovanja i obrazovnim inicijativama za promicanje i učenje o održivosti.

Što ćete naučiti?

Polaznik:ica će moći:

  • definirati koncept održivosti i navesti glavne sastavnice koncepta održivosti;
  • nabrojati i opisati suvremene neodržive društvene, ekonomske i okolišne prakse;
  • opisati međuovisnosti tih praksi te navesti razloge njihove neodrživosti;
  • navesti glavne globalne događaje vezane za uspostavu koncepta održivosti;
  • opisati ulogu obrazovanja u oblikovanju održivije budućnosti;
  • navesti glavne kompetencijske okvire za održivosti;
  • navesti i opisati glavne kompetencije za održivost;
  • navesti i opisati ključna načela obrazovanja za održivost na razini škole i učionice.

Metode i načini rada

Prezentacije s radionicama, rad na tekstu, izrada plakata, pretraživanje izvora podataka i informacija, individualni rad i rad u grupama.

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na 80% seminara stručnog usavršavanja.

Potvrdu o sudjelovanju dobiva se sudjelovanjem na najmanje 50% sesija edukacije.