RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Biti OK: dobrobit i mentalno zdravlje u školi
"Ovakvi seminari osvijeste koliko je važna naša struka tj. posao, iako okolina ima drugačije mišljenje. Nadam se da ćemo imati više ovakvih edukacija potkrijepljenih konkretnim informacijama i kvalitetnim savjetima."
Ako vas zanimaju teme mentalnog zdravlja i psihološke dobrobiti svih uključenih u odgoj i obrazovanje (učitelja, učenika, nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja...), onda je ova edukacija za vas!
Rad s djecom i mladima vaša je svakodnevica i vjerojatno osjećate, naročito posljednjih godina, koliko je psihološko zdravlje djece važno za njihov akademski uspjeh i opću dobrobit. Možda se pitate što je to što možete učiniti vi osobno kako biste podržali mentalno zdravlje u školi: u razredu, kao razrednik, na nastavi, tijekom individualnih razgovora, razgovora s roditeljima, planirajući preventivni program ili upravljajući školom. Također ste vjerojatno svjesni toga koliko su vaša osobna dobrobit i emocionalna ravnoteža važni u svakodnevnom radu - i možda se pitati kako pronaći vremena i na koje načine brinuti o sebi.
Ovaj dvodnevni seminar pružit će vam prostor da istražite ove teme i pitanja te vam ponuditi odgovore koji vam mogu pomoći u boljoj brizi za sebe kao odgojno-obrazovnog radnika i radnicu te u pružanju podrške, ali i prenošenju kompetencija vašim učenicama i učenicima. Kroz edukaciju usvojit ćete nova znanja i vještine u području mentalnog zdravlja djece i mladih, saznati brojne metode osiguravanja iskustva dobrobiti u školi te prenošenja socio-emocionalnih vještina i poučavanja emocionalne pismenosti u školskom okružju.
Cilj edukacije
Usvojiti temeljne kompetencije socio-emocionalnog poučavanja i podrške mentalnom zdravlju djece i mladih.
Što ćete naučiti?
Polaznik:ca će nakon sudjelovanja moći:
- definirati pojam mentalnog zdravlja;
- navesti najučestalije poteškoće mentalnog zdravlja djece i mladih;
- opisati glavne čimbenike rizika i zaštite koji utječu na mentalno zdravlje djece i mladih te odraslih;
- primijeniti ekološki model za razumijevanje i procjenu rizika i zaštite mentalnog zdravlja;
- razlikovati primarnu, sekundarnu i tercijarnu prevenciju poteškoća mentalnog zdravlja u školi;
- opisati temeljne psihološke potrebe i njihovu povezanost s mentalnim zdravljem;
- prepoznati osnovna emocionalna stanja djece i mladih;
- primijeniti osnovne pomagačke vještine poput razgovora s osobom koja prolazi teško iskustvo ili krizu;
- objasniti etička načela i granice odgovornosti odgojno-obrazovnog radnika u pristupu poteškoćama mentalnog zdravlja djece i mladih;
- opisati i objasniti pojam emocionalne pismenosti;
- primijeniti naučeno prilikom integracije međupredmetne teme „Osobni i socijalni razvoj“ u nastavni predmet.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik:ca stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju sudjelovanjem na barem 80% seminara. Potvrda o stručnom usavršavanju se izdaje na 12 sati.
Voditelji:ce edukacije
Ana Munivrana, Sara Strejček