UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA
Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi

"Ovaj seminar bi svakako trebao postati dio obaveznog stručnog usavršavanja visokoškolskih nastavnika..."
Program “Aktivno učenje i kritičko mišljenje” (ALCT) temelji se na uspjehu programa „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje“, prilagođenog predtercijarnom obrazovanju.
Kao odgovor na specifične potrebe visokog obrazovanja, stručni tim Foruma za slobodu odgoja razvio je ovaj program i pripadajuće priručnike te on, u svom jedinstvenom obliku, provodi isključivo u Republici Hrvatskoj.
Edukacija uključuje strukturirani niz koraka i konkretnih tehnika poučavanja, utemeljenih na kognitivističkim teorijama učenja. Ističe se svojom praktičnošću i fleksibilnošću, omogućujući primjenu u širokom spektru akademskih disciplina.
Tijekom 50 sati edukacije, polaznici stječu znanja o više od 80 metoda i tehnika poučavanja.
Program osnažuje visokoškolske nastavnike da potiču razvoj vještina za otvorenu i odgovornu interakciju u predavaonicama, obogaćuju postojeće kurikulume te osmišljavaju inovativne nastavne procese.
Ove kompetencije ključno su povezane s razvojem nastavničkih kapaciteta i prepoznate su kao važan element u postupcima vrednovanja visokih učilišta.
Cilj edukacije
Ojačati nastavničke kompetencije visokoškolskih nastavnika.
Što ćete naučiti?
Polaznik/ica će moći:
- primijeniti konceptualni okvir za poučavanje koji promiče kritičko mišljenje i samoregulirano učenje studenata;
- koristiti tri etape okvirnog sustava za poučavanje i učenje, tzv. ERR sustav;
- odabrati nastavne tehnike i oblike vrednovanja primjerene planiranim ishodima i sadržaju poučavanja te poticati studentsku uključenost u nastavni proces;
- primjenom naučenih tehnika poticati otvorenu i odgovornu interakciju u predavaonici;
- promicati u svojoj okolini ulogu nastavnika kao facilitatora u procesu učenja;
- provoditi nastavu usmjerenu na studente, uvažavajući njihove različite potrebe.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, igranje uloga, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.
Uvjeti za završetak edukacije
Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju (50 sati) ako ispuni sljedeće uvjete:
- sudjelovati na prvoj dvodnevnoj radionici;
- sudjelovati na najmanje 80 % druge i treće radionice;
- dostaviti dvije domaće zadaće najkasnije šest mjeseci od održavanja posljednje radionice.
U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju, uz ispunjavanje minimalnih uvjeta, o kojima će biti obaviješteni na početku edukacije.