Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA

Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi

education

"Ovaj seminar bi svakako trebao postati dio obaveznog stručnog usavršavanja visokoškolskih nastavnika..."

Program “Aktivno učenje i kritičko mišljenje” (ALCT) temelji se na uspjehu programa „Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje“, prilagođenog predtercijarnom obrazovanju.

Kao odgovor na specifične potrebe visokog obrazovanja, stručni tim Foruma za slobodu odgoja razvio je ovaj program i pripadajuće priručnike te on, u svom jedinstvenom obliku, provodi isključivo u Republici Hrvatskoj.

Edukacija uključuje strukturirani niz koraka i konkretnih tehnika poučavanja, utemeljenih na kognitivističkim teorijama učenja. Ističe se svojom praktičnošću i fleksibilnošću, omogućujući primjenu u širokom spektru akademskih disciplina.

Tijekom 50 sati edukacije, polaznici stječu znanja o više od 80 metoda i tehnika poučavanja.

Program osnažuje visokoškolske nastavnike da potiču razvoj vještina za otvorenu i odgovornu interakciju u predavaonicama, obogaćuju postojeće kurikulume te osmišljavaju inovativne nastavne procese.

Ove kompetencije ključno su povezane s razvojem nastavničkih kapaciteta i prepoznate su kao važan element u postupcima vrednovanja visokih učilišta.

Cilj edukacije

Ojačati nastavničke kompetencije visokoškolskih nastavnika.

Što ćete naučiti?

Polaznik/ica će moći:

  • primijeniti konceptualni okvir za poučavanje koji promiče kritičko mišljenje i samoregulirano učenje studenata;
  • koristiti tri etape okvirnog sustava za poučavanje i učenje, tzv. ERR sustav;
  • odabrati nastavne tehnike i oblike vrednovanja primjerene planiranim ishodima i sadržaju poučavanja te poticati studentsku uključenost u nastavni proces;
  • primjenom naučenih tehnika poticati otvorenu i odgovornu interakciju u predavaonici;
  • promicati u svojoj okolini ulogu nastavnika kao facilitatora u procesu učenja;
  • provoditi nastavu usmjerenu na studente, uvažavajući njihove različite potrebe.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, igranje uloga, individualni i skupni rad, izrada nastavnih jedinica.

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik/ica stječe pravo na potvrdu o stručnom usavršavanju (50 sati) ako ispuni sljedeće uvjete:

  • sudjelovati na prvoj dvodnevnoj radionici;
  • sudjelovati na najmanje 80 % druge i treće radionice;
  • dostaviti dvije domaće zadaće najkasnije šest mjeseci od održavanja posljednje radionice.

U ostalim slučajevima polaznik/ica dobiva potvrdu o sudjelovanju, uz ispunjavanje minimalnih uvjeta, o kojima će biti obaviješteni na početku edukacije.

Otvoreni pozivi