Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

DEMOKRATIZACIJA ŠKOLA

Akademija za ravnatelje:ice

education

"Program je jako dobro osmišljen i planiran. Popunjava određenu prazninu na “tržištu” stručnih usavršavanja u Hrvatskoj. Jasno je veliko iskustvo koje predavači imaju, trud uložen u kvalitetu ove edukacije i entuzijazam koji ulažu. Sviđa mi se i pridržavanje rasporeda rada i odnos u kom se cijeni vrijeme ljudi koji predaju i sudjeluju. Teme koje je edukacija obuhvatila su dobro odabrane, aktualne i vrlo korisne. Također, dobili smo puno materijala i literature koji je moguće ponovo pročitati i koristiti i to je jako korisno. Interakcija, susreti i razgovori s drugim kolegama su uvijek odlična prilika za razmjenu ideja i savjeta."

Zakon ravnatelja definira kao poslovodnog i stručnog voditelja školske ustanove koji je odgovoran za zakonitost i stručni rad škole (usp. čl. 125.). Iako bi trebali biti oni koji promišljaju, planiraju i usmjeravaju rad odgojno-obrazovne ustanove, osiguravaju poticajno okruženje za učenike i odgojno-obrazovne radnike, te se brinu za kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, ravnatelji su zbog trenutnog opisa posla većinom svedeni na administratore s vrlo malo obuke u području vođenja ili upravljanja u obrazovanju (Europska komisija, 2019, str. 4). Svakom novom izmjenom i dopunom zakona i podzakonskih akata, opis posla ravnatelja biva proširen novim odgovornostima bez cjelovitog promišljanja ili procjene dugoročnog utjecaja. Također, može se reći kako na području licenciranja ravnatelja kako je predviđeno Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije (Strategija znanosti, obrazovanja i tehnologije, 2014) nije puno toga napravljeno.

Želeći podržati i poduprijeti ravnateljice i ravnatelje u njihovom radu, Forum za slobodu odgoja razvio je program stručnog usavršavanja namijenjen upravo njima. Program je utemeljen na suvremenim domaćim i međunarodnim istraživanjima (Gabršček i Roeders, 2013; Markočić Dekanić, Markuš Sandrić i Gregurović, 2019) potreba ravnatelja kao i na dugogodišnjem iskustvu Foruma za slobodu odgoja u radu s odgojno-obrazovnim radnicima. Osim toga, program je dobio pozitivno mišljenje kako stručnjakinja i stručnjaka koji se bave vođenjem odgojno-obrazovnih ustanova tako i od praktičara.

Program se sastoji od pet modula: Upravljanje školom jasnom vizijom, Komunikacijom do kvalitete, Upravljanje ljudskim potencijalima u obrazovanju, Kurikulum: izraz identiteta škole i Planiranje projekata i vidljivost škole.

Što ćete naučiti?

Na kraju edukacije polaznik:ica će moći:

  • voditi participativni proces izrade vizije i misije odgojno-obrazovne ustanove koje reflektiraju ciljeve i vrijednosti ustanove, te ih upotrijebiti kao osnovu za donošenje strateških odluka i razvoj drugih važnih dokumenata;
  • koristiti niz komunikacijskih vještina i tehnika za izgradnju pozitivnih odnosa unutar tima, uključujući upravljanje sukobima i medijaciju;
  • identificirati mogućnosti primjene vještina i tehnika učinkovitijeg upravljanja ljudskim potencijalima uključujući razvoj, ocjenjivanje i motiviranje osoblja, kao i postavljanje i praćenje ciljeva u području ljudskih potencijala;
  • objasniti ulogu kurikuluma kao izraza identiteta škole i voditi proces izrade školskog kurikuluma koji odražava potrebe učenika, odgojno-obrazovnih radnika i zajednice;
  • izabrati i primijeniti strategije i alate za poboljšanja vidljivosti škole u zajednici i šire, kao i za promicanje škole kao središta lokalne zajednice.

Metode i načini rada

Predavanja, prezentacije, radionice, simulacije, razgovori, razmjene iskustava, individualni i skupni rad.

Uvjeti za završetak edukacije

Polaznik:ica stječe potvrdu o završenom stručnom sudjelovanju na cijelom seminaru odnosno sudjelovanjem na najmanje 80% sesija svakog modula. Potvrda o stručnom usavršavanju izdaje se na 55 sati. Potvrda u sudjelovanju izdaje se za sudjelovanje u najmanje 50% sesija svakog modula.