RAZVOJ OSOBNIH I SOCIJALNIH KOMPETENCIJA
Akademija vršnjačke medijacije
„Ova radionica je zakon.” „Slažem se s medijacijom jer je to puno bolje rješenje.” „Svidjelo mi se, jako je poučno.” „Mislim da bi ovo svima moglo koristiti.”
Akademiju mogu pohađati svi učenici osnovnih i srednjih škola, bez obzira na akademsko usmjerenje ili uspjeh – potrebno je samo biti zainteresiran za ljudske odnose i željeti pomoći drugima (i sebi) da se bolje razumiju. Akademija vršnjačke medijacije predstavlja suradnju školskih koordinatora preventivnih programa i/ili školskih medijatora i Foruma za slobodu odgoja u kojem zajedno provodimo vršnjačku medijaciju u školu.
Sudjelovanjem u edukaciji djeca i mladi jačaju se u razumijevanju i transformaciji sukoba, uče kako nenasilno komunicirati, upoznaju se s pojmom medijacije i razvijaju vještine potrebne vršnjačkim medijatorima.
Tijekom Akademije iskusne trenerice medijacije pripremaju učenike da u suradnji sa svojim učiteljima djelatnicima - koji su prošli Osnovni seminar medijacije - razvijaju i unaprjeđuju vršnjačku medijaciju kao preventivni program unutar svoje škole i zajedno doprinose stvaranju kvalitetnih odnosa.
Akademija vršnjačke medijacije je jedan od segmenata školske medijacije koji pruža djeci i mladima nove alate i vještine komunikacije zahvaljujući kojima učenici pomažu školskom okruženju da njeguje inovativne, demokratske i miroljubive prakse rješavanja sukoba.
Implementacijom vršnjačke medijacije u škole utječe se na smanjivanje nasilja, vandalizma i isključenja, razvijaju se pozitivniji socijalni stavovi i ponašanja djece i mladih te djeca i mladi lakše prihvaćaju školu kao mjesto gdje grade svoj identitet i samopoštovanje te se uče samostalnosti izvan svoje obitelji.
Cilj edukacije
Razviti kod učenika temeljne kompetencije za razumijevanje sukoba, samopouzdanije komuniciranje i rad na socio-emocionalnim vještinama kao i konstruktivno reagiranje u situacijama sukoba i rješavanje sukoba svojih vršnjaka.
Što ćete naučiti?
Na kraju treninga učenik:ca će moći
- definirati sukob i kako on nastaje;
- nabrojati temeljne psihološke potrebe i opisati u kojoj su vezi sa sukobom;
- objasniti ulogu emocija u sukobu;
- prepoznati uzroke sukoba i sukobljene strane;
- prepoznati sukobe u svojoj okolini;
- razlikovati pozicije, interese i potrebe u sukobu;
- prepoznati vlastiti način reagiranja u sukobu;
- opisati aktivno slušanje i vještine koje uključuje;
- parafrazirati i reflektirati poruku sugovornika;
- definirati i upotrijebiti „ja-govor“ i aktivno slušanje;
- definirati medijaciju;
- nabrojati ključna načela medijacije;
- nabrojati i opisati korake u medijaciji;
- objasniti istovremeno postojanje različitih potreba i interesa dviju i više sukobljenih osoba;
- raspravljati o etičkim principima medijacije i
- prepoznati koji su sukobi pogodni za rješavanje medijacijom, a koji nisu.
Metode i načini rada
Predavanja, prezentacije, radionice, rasprave, individualni i skupni rad.
Uvjeti za završetak edukacije
Potvrda o završenom treningu se izdaje na 6 sati. Učenik:ca stječe pravo na potvrdu o završenom treningu sudjelovanjem na cijelom treningu.